perjantai 28. lokakuuta 2016

Hieronnasta helpotusta!

Juoksutauko on pitänyt ja kipu jalassa on varmistanut, ettei lenkki ole tullut mieleenkään. Kävelykin on sattunut välillä siihen pisteeseen asti, että on pitänyt ontua. Eilen en ontunut kuitenkaan yhtään ja aamupäivän jälkeen kipu oli lähes kokonaan poissa!!
Mitä tapahtui?!! No mä kävin hieronnassa, Heidin käsittelyssä Avun Paikassa :D
Kiitos ystävät <3
 Mä sain lahjakortin Avun Paikkaan jo kesäkuussa mun ihanalta tsemppi ryhmältä, ystäviltä <3 Ensiksi ajattelin käyttää sen ennen Helsinki City Maratonia, mutta en ehtinytkään käydä. Sitten ajattelin käyttää sen ennen Kankaanpään maratonia, mutta yllätys - en ehtinytkään käydä siinäkään välissä. En lähde jälkiviisastelemaan enkä jossittelemaan. Toisinaan vaan tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Nyt jalat ihan jumissa ja kipuilevana oli viimeinen hetki tehdä jotain. Kotona tehdyt rullailut ja venyttelyt nyt vaan ei enää riittäneet.
Pyysin Heidin keskittymään pelkästään mun jalkoihin. Jo puhelimitse vaivani kerrottua, Heidi ohjeisti vilkastuttamaan jalkapohjien verenkiertoa pyörittelemällä kovaa palloa jalkapohjan alla. En löytänyt meidän tennispalloa, mutta lasten pienellä kovalla muovisella pallolla pyörittelin ja voi että se tuntui ihanalta. Kipu jalan ulkosyrjässä helpotti hiukan ja oikein tunsi kuinka veri kiersi lämmittäen varpaatkin. Ei vaatinut paljon, tätä helposti voisi tehdä joka ilta!
Mun penikat ja Heidin taitavat kädet!
Hieronnassa Heidi käsitteli ensin mun pohkeet (auts!) ja takareidet. Sitten käännyttiin toisinpäin ja vuorossa oli sääret (AUTS!) ja etureidet. Jumeja oli ja ne tuntui. Omaan korkean kipukynnyksen ja vaikka pari kertaa teki todella kipeää, kestin kuin nainen, sillä tiedän että ei ne aukea jos ei kunnolla "runno". Nautin jokaisesta sekunnista :) Varasin viikon päähän uuden ajan, niin ihanaa se oli ;)!

Avun Paikka toimii Ilmajoella, täälä samalla kylällä missä mä asun. Matkat saikin helposti kuljettua pyörällä ja samalla haukattua raitista ilmaa. Mulla kun oli hieronnan jälkeen vielä iltavuoro, eli 8 tuntia sisätiloissa, oli pakko ulkona päästä käymään. Jalat tuntui ihanilta.
Nyt hymyilyttää taas :)
Heidi tiesi tasan tarkkaan mitä teki, sillä hieronnan jälkeen jalan ulkosyrjä ei enää ollut kipeä :D! Ei se toki entisellään vielä ole, mutta töissä pystyin kävelemään sillä ongelmitta, kipuja ei ollut yhtään. Ja töistä päästyä oli pakko pikkuisen testata ja juoksin parkkipaikalle noin 100 metriä ja jihuu, mä pystyin tekemään sen kivuitta!! Pyörittely ja ääriasentoihin venyttelyt tuntuu, mutta tässä perusliikkumisessa se ei tunnu nyt ollenkaan. Kaikki siis todella johtui mun jumissa olevista jaloista ja se kova rasitus Kankaanpäässä asfaltilla. Kyllä on helpottava olo, että tietää pian pääsevän taas juoksemaan!
Ystävältä saatu kortti <3
Kiitos ystäville tästä lahjakortista <3 Te tiesitte mitä mä tarvitsen, mutta kiireessä en tajunnut mennä ajoissa huoltamaan omaa kroppaani. Samaa virhettä en tule toistamaan :)

Kiitos Heidille taitavista käsistä ja asiantuntijuudesta :) Teille on aina kiva tulla!

~Eija~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti