maanantai 27. kesäkuuta 2022

Paluu liikkumaan

Juoksun ja muun liikkumisen pariin on kulkutaudin jälkeen palailtu. Vielä otan melko rauhallisesti, sykkeet pidän maltillisina, mutta oli ihanaa juhannuksena alkuyöstä juosta töistä kotiin ja huomata, että kyllä tämä tästä. Edelleen limaa nousee ja satunnaisesti liman vuoksi joutuu yskimään, mutta muuten tuntuu ihan ok:lta.

Tämä juhannus viikonloppuna alkanut helle ei sovi mun kropalle. Juhannuspäivän illalla kun juoksin yövuoroon ja lämpötila oli vielä lähellä 30 astetta, tuli todella hankala olo. Hikosin ihan valtoimenaan ja henkisesti tuskailin. Mieleen palasi viime kesän NUTS YlläsPallas ultrajuoksu, kun helle oli nujertaa mut. Todella epämiellyttävä tunne, enkä kovin mielelläni palaa noihin fiiliksiin. Helle juoksu ei ole mun juttu. Haastetta on juoda tarpeeksi. Onneksi työmatka ei ole kuin 14 kilometriä ja perillä odotti viileä suihku ja ilmastoidut työtilat.

Eka juoksu koronan jälkeen auringon laskun aikaan.
Kulkutaudista johtuva himmailu veti mun kropan melko jumiin. Ensiksi luulin alaselkä kivun johtuvan puutarhassa kyykkimisestä, mutta kyllä se olikin kireääkin kireämmästä takaketjusta johtuvaa. Pakarat, takareidet ja pohkeet olivat kuin viulunkielet. Tehostin taudin loppuvaiheessa venyttelyjä ja kevyitä kehonhuolto juttuja ja nyt ollaan jo voiton puolella. Kuitenkin alaselkä välillä ilmoittelee, erityisesti pitkän istumisen jälkeen, että liikettä kroppaan.
Paikalla olo ei sovi mun kropalle.
Mun kesälomaan on vielä kaksi työvuoroa. Ei paljon mitään siis, mutta tähän samalle viikolla osuu kaikkea muutakin, niin hommaa lomafiilikseen pääsemiseen on vielä. Huomenna tiistaina Sarin kanssa pidetään iltarastit Ylistarossa. Tervetuloa siis Ylistaron Kilpa-Veljien iltarasteille! Keskiviikkona on suunnistuskisat, jonne päätin osallistua ja sitten pitää pakkailla hurja määrä tavaraa viikon lomareissullemme Kainuuseen. Perjantaina aamulla lähdemme liikenteeseen. Kolmen viikon loma onkin mulla melkoista menoa ja yritän ehtiä kirjoitella siitä tänne blogiin. Jääpä sitten itsellekin muistiin fiilikset ja mielen maisemat.
Maaseudun rauhaa.

Hellekelit ei ole mun juttu, mutta tästäkin selvitään.
Tsemppiä ja nautiskelua kaikille helteeseen, kuinka kukin sen pystyy vastaan ottamaankin. Parasta kuitenkin on mun mielestä tämä läpi yön riittävä valoisuus. Unet jäävät hiukan vähille, mutta nukutaan sitten talven pimeydessä.

~Eija~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti